+31 35 3690039 contact@station10.nl

De transitie naar een sterke digitale positie van RadioCorp

 

RadioCorp

RadioCorp is als mediabedrijf een Nederlandse ambitieuze en zelfstandige speler. Met haar 2 nichemerken SLAM! en 100%NL bereikt RadioCorp specifieke doelgroepen. Beide merken zijn actief multiplatform en hebben het doel een aanwezige en relevante rol te spelen in het Nederlandse medialandschap. RadioCorp heeft de overtuiging met unieke content en concepten het verschil te kunnen maken en dit met een onderscheidende, slimme en pragmatische aanpak winstgevend te exploiteren. 

Opdracht

Het speelveld van radio, nog steeds de hoofdactiviteit van RadioCorp,  verandert snel op alle fronten en RadioCorp wil daarop inspelen om de huidige positie en toekomstige positie te kunnen verzilveren. Ze heeft Station10 gevraagd om met een compact en volledig Transitie Plan inclusief concrete verbeterpunten te komen voor de commerciële organisatie van RadioCorp om de huidige en toekomstige positie optimaal te verzilveren en targets te realiseren.

Station10 heeft…

Station10 heeft samen met het Commercieel Management de knelpunten in kaart gebracht en een verbeterplan gemaakt. Daarnaast heeft Station10 ondersteund met de opzet en uitwerking van de onderliggende deelplannen.

De overall voortgang van het project werd bewaakt, en afgestemd in een reguliere Stuurgroep voor het totale programma.

Resultaat

Het plan is uitgerold waardoor ‘Commercie RadioCorp 2.0’ is gelanceerd. Een toekomstbestendige commerciële organisatie waarin Sales, B2B-Marketing en Support zijn geïntegreerd. Het commerciële beleid is afgestemd op de ambities.

“Station10 heeft ons totale commerciële apparaat en commerciële beleid vernieuwd en future-proof gemaakt. Dit is samen gedaan met onze mensen en dat was een fijne en leerzame samenwerking, waar we nu al de vruchten van plukken. We zijn zeer tevreden over het werk van Station10.”

Carlo de Boer

Algemeen Directeur, RadioCorp