+31 35 3690039 contact@station10.nl

Ontwikkeling van een crossmediaal concept voor Day for Change

Ontwikkelen en implementeren van een crossmediaal Marketing en Communicatie concept voor de introductie van Stichting Day for Change.

Day for Change
Is een stichting met als doel om de bekendheid van microkrediet te vergroten waardoor meer micro kredieten verstrekt zullen worden. De stichting wil haar doel over twee assen realiseren: Educatie en geld inzameling.

Opdracht
Ontwikkel een plan voor de introductie van Day for Change
Sluit partnerships om de actie mogelijk te maken en publiciteit te genereren
Zorg ervoor dat samenwerkingen en uitvoering budget neutraal gerealiseerd worden

Station10 heeft…
Een landelijke Cross mediale actie ontwikkeld en geïmplementeerd – de Klasse!Actie – waarin educatie en fondsenwerving verenigd worden
Partnerships gesloten met vooraanstaande bedrijven, waaronder APS IT-diensten, Postbank, Postkantoren, TBWA en VARA ten behoeve van de actie en publiciteit

Resultaat
Spontane bekendheid microkrediet als vorm van armoedebestrijding is gestegen van 0% naar 8%
Bekendheid van Day for Change is gestegen van 4% naar 17%
Mediawaarde van de totale campagne bedroeg €5 mio
In het eerste jaar is er circa €400.000 ingezameld
Dit resultaat is zonder budget gerealiseerd