+31 35 3690039 contact@station10.nl

Het grootste deel van de nieuwe productintroducties slaat niet aan in de markt. Producten ontwikkelen met de lean startup aanpak is succesvoller. Met deze aanpak leren organisaties sneller wat klanten écht willen. Zo gaan de slagingskansen omhoog en de kosten omlaag. Op 18 september organiseerde Station10 de Business Update Lean Business Development.

 1. De methode
Xander Smit, Associate bij Station10, heeft de methode uitgelegd en de randvoorwaarden van werken met de lean startup methode toegelicht. Er waren hierbij drie zaken die er uit sprongen:
– de mensen, die anders zijn qua kennis, vaardigheden en houding
– de middelen, van een minimaal budget tot een locatie dicht bij je klanten
– het proces, gericht op continu leren in plaats van gericht op de P&L

 

2. De startup
Jeroen Arts, oprichter van DeskBookers – platform voor vraag en aanbod van flexibele zakelijke ruimtes – deelde zijn ervaringen. Belangrijke nadruk legde Jeroen op het blijven doorlopen van de feedback loop met je klanten. De zogenaamde cyclus van build-measure-learn.

“Achteraf klinken alle learnings heel logisch. Alleen de mensen die er in de praktijk mee hebben gewerkt weten dat je je aannames moet blijven toetsen”

Meer weten over de resultaten die DeskBookers heeft geboekt? Klik hier voor de case.
3. In een corporate omgeving
Heiko Bleeker, partner Strategie en Business Development van Station10, vertelde over de problemen waar ventures in een corporate omgeving tegenaan lopen. Variërend van het afbreukrisico om een bestaand merk te verbinden aan een Minimum Viable Product. Tot de problematiek van het werven en belonen van medewerkers die werken voor corporate startups.

Meer weten?

 

Klik hier voor de Key Take Outs van de sessie of maak een afspraak met Heiko.