+31 35 3690039 contact@station10.nl

‘Wie heeft meer dan 5% omzet uit producten die het jaar daarvoor nog niet bestonden?’  Op 6 december organiseerde Station10 voor een select gezelschap een Business Update over ‘succesvol innoveren’. Aanwezig waren key players van verschillende mediabedrijven. De Update vond plaats bij de VPRO.

Heiko Bleeker, partner bij Station10, nam de kick-off voor zijn rekening. Hij merkt dat veel mediapartijen wel willen innoveren, maar dat echt succesvol zijn ontzettend moeilijk is. De zaal beaamde dit impliciet na Heiko’s prikkelende vraag ‘Wie is er tevreden met Innovatie?

Heiko, die samen met collega Luuk van Hees presenteerde, deelde met het publiek de formule die Station10 hanteert voor succesvol innoveren: “Richting + Proces + Mensen = Resultaat”.Luuk ging hier vervolgens dieper op in. Hij zette zijn publiek op scherp met zijn kennis en praktijkervaring bij het structureel en procesmatig realiseren van innovatie. Aan de hand van beproefde modellen werd duidelijk dat innovatie niet iets is ‘om er even naast te doen’. En dat zonder een duidelijke richting de kans op succes zeer klein is.

Daarna was het woord aan Laurens Massee die zijn praktijkervaring als hoofd Innovatie en ontwikkeling bij WPG uitgevers met zijn branchegenoten deelde. In de afgelopen 14 maanden, ontwikkelde hij 5 producten, heeft hij een duidelijke richting neergezet voor innovatie en heeft hij ervaren dat het meenemen van medewerkers in vernieuwing minstens zo belangrijk is.

Uit de zaal kwamen scherpe vragen. Over de fasen van innovatie bijvoorbeeld. Iemand wilde weten wie er beslissingen nemen over het wel of niet uitwerken van een idee. Ook wilde een aanwezige weten hoe het zit met de budgetverdeling. In welke fase geef je het meeste uit? Nadat de vragen waren beantwoord konden de aanwezigen elkaar wat beter leren kennen en ervaringen uitwisselen.

Wil je zelf ook succesvol innoveren en ben je benieuwd naar het verhaal? Bel dan eens met Luuk van Hees van Station10. Telefoon 06 14864505. Mailen mag ook natuurlijk.